Laman Web Skim Mesra Usia Emas

Laman Web Skim Mesra Usia Emas
Sila klik untuk melawati Laman Web Resmi Skim Mesra Usia Emas.

Thursday, February 12, 2009

ADUN perluas aktiviti turun padang

Oleh: NURUL FIRDAUS KHAIRI

PULAU CAREY - Keprihatinan pemimpin untuk turun padang bagi meringankan beban ma­syarakat yang memerlukan pertolongan sedikit sebanyak menceriakan mereka bagi menjalani kehidupan.

Ahli Dewan Undangan Negeri ( ADUN ) Sijangkang, Dr Ahmad Yunus Hairi berkata, masyarakat juga akan berasa ti­dak dipinggirkan dalam usaha mendekati pemimpin tersebut sekali gus memberi peluang ke­pada masyarakat mengenali pe­mimpin di sesebuah kawasan.

"Pejabat ADUN Sijangkang menekankan aspek kerjasama dan prihatin terhadap masalah rakyat dan rakyat seharusnya membuka pemikiran mereka agar hubungan yang dijalinkan ini dapat berterusan pada masa akan datang.

"Sikap turun padang se­benamya membawa kepada keharmonian rakyat apabila pe­mimpin dapat turut serta dengan pelbagai program yang dianjur­kan di sesebuah kawasan," kata­nya ketika ditemui menyampai­kan sumbangan kepada waris warga emas yang meninggal dunia di Dewan Pulau Carey, di sini, semalam.

Ahmad Yunus berkata, program kerajaan negeri itu di­laksanakan untuk meringankan keluarga yang menerima musi­bah.

Menurutnya, keprihatinan ini sebenamya memberi peluang kepada pemimpin setempat men­dekati ahli keluarga yang me­nerima musibah untuk sama-­sama membantu meringankan beban dan sekali gus mengurang­kan kesedihan mereka.

Dalam pada itu, beliau berusaha untuk meningkat­kan hubungan baik di kalang­an penduduk sekitar di Dewan Undangan Negeri (DUN) ini apabila beliau turut berkongsi pengaIaman semasa berada di Gaza, Palestin bagi misi ke­amanan.

Beliau berharap, masyara­kat di sini mengambil iktibar dengan aktiviti yang dilakukan oleh mereka yang tidak ber­perikemanusiaan terhadap rak­yat Palestin.

"Keadaan ini sebenamya memberi peluang kepada ma­syarakat di sini meningkatkan hubungan baik sesama anggota masyarakat dan tidak berfikiran negatif di kalangan mereka.

"Perpaduan yang ditunjuk­kan dalam masyarakat hari ini terutama di Malaysia harus di­teruskan dan diperkukuhkan su­paya tidak mencemarkan nama baik masyarakat," katanya.

Beliau juga mahukan ma­syarakat tidak memandang se­suatu aspek dengan melibatkan mana-mana fahaman politik te­tapi ianya haruslah kepada me­makmurkan dan memartabatkan masyarakat demi meningkat­kan perpaduan di kalangan me­reka.

Beliau yakin sekiranya per­kara ini dibuat, masyarakat da­pat hidup dengan keadaan yang cemerlang lan mewujudkan se­buah masyarakat aktif dalam se­tiap aktiviti yang dirancang.

SINAR HARlAN Ahad 11 Januari 2009

No comments:

Post a Comment