Laman Web Skim Mesra Usia Emas

Laman Web Skim Mesra Usia Emas
Sila klik untuk melawati Laman Web Resmi Skim Mesra Usia Emas.

Friday, February 27, 2009

PKM DUN Morib dekati Masyarakat setempat

NURUL FIRDAUS KHAIRI

BANTING - Pusat Khidmat Masyarakat (PKM) Dewan Undangan Negeri (DUN) Morib mendekati masyara­kat dengan mengadakan Hari Bertemu Pelanggan di tempat awam bagi memberi, peluang kepada masyarakat melontarkan segala per­masalahan yang dihadapi

Pengarah PKM DUN Morib, Dr. Muhammad Salehuddin Hafiz berkata, pihaknya mengambil pen­dekatan mewujudkan Hari Bertemu Pelanggan di tempat, awam bagi tujuan menyelesaikan masalah yang dihadapi penduduk di daernhini.

Menurutnya, melalui ak­tiviti ini kita dapat bertemu dengan masyarakat sekali gus membina komunikasi dua hala berkaitan sesuatu masalah terutama sekali berkaitan masalah se­tempat.

"Proses ini member pe­luang kepada pihak Majlis Perwakilan Penduduk (MPP) di se­sebuah kawasan mengenal pasti masalah yang berlaku di kawasan mereka melalui aduan penduduk.

"Penduduk juga tidak melepaskan peluang meng­isi borang pendaftaran Skim Mesrn Usia Emas (SMUE), Tawas dan sebagai­nya," katanya ketika ditemui pada Progrnm Hari Bertemu Pelanggan di Pasar Besar Banting, di sini semalam.

Mohammad Salehuddin berkata, pada tahun ini juga pihak PKM DUN Morib mensasarkan sebanyak 70 peratus warga emas ber­daftar di daerah ini dalam SMUE yang dianjurkan kerajaan negeri sejak tahun lalu.

Beliau tidak menolak ke­mungkinan jumlah tersebut melebihi sasaran, me­mandangkan kita mendapat sokongan sepenuhnya dari­pada Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) di setiap kampung di daerah ini.

"JKKK harus mening­katkan usaha mendapatkan maklumat berkaitan pen­daftaran mesra warga emas supaya masyarakat mem­peroleh manfaat daripa­danya.

"Penduduk sekitar juga diharapkan dapat berurus­an dengan pihak PKM DUN Morib dalam usaha men­dapatkan bantuan ter­sebut," katanya. Harian.

Hadir sama, Pengurus Pusat Khidmat Masyarakat DUN Morib, Hasnul Baharuddin dan Pegawai Penilaian Majlis Daerah Kuala Langat ( MDKL), Muhamad Nor Bahri Saleh.

SINAR HARIAN Isnin 23 Februari 2009

No comments:

Post a Comment